Mai hercegnők

Mai hercegnők

Első gluténmentes zsemle, ami ehető lett

2021. május 23. - Hercegnő Vagyok

Elkezdődött a nagy gluténmentes kenyérkészítési időszak. Körülbelül 1 hónapja keresem, sütöm, keresem, sütöm és még mindig keresem, sütöm, mindig picit átalakítom azt a recepetet, amire azt tudom modani, hogy hmmmmmm ez de jóóóóó. A sokadik sikertelen kenyérkészítés után puffogtam egy nagyot és felcsaptam a jó sok glutént tartalmazó kiflirecptemet és a megvásárolt gluténmentes liszteket kipakoltam az asztalra. Lássuk, hogy tudom variálni úgy a lisztet, hogy valami ehetőt kapjunk belőle. capture.JPG

Recept, ahogy én csináltam most:

  • 350 g gluténmentes fehér kenyér lisztkeverék (boltban vásárolt), melynek tartalma: gluténmentes búzakeményítő
  • 150 g gluténmentes keményítő alapú lisztkeverék (boltban vásárolt), melynek tartalma: burkonyakeményítő, kukorisztaliszt, kukoricakeményítő, rizsliszt
  • 300 ml tej
  • 160 ml víz
  • 20 g élesztő (én friss élesztőből készítettem)
  • 12 g só
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 db tojás a kenéshez
  • szezámmag a zsemle tetejére
  • kevés olaj (kb 2-3 kanál)
  • tepsi
  • sütőpapír

0. lépés: a tepsibe tegyél egy sütőpapírt mielőtt nekiállsz, mert nekem mindig olyankor jut eszembe, hogy basszus kell a tepsi, amikor már olajos, ragacsos a kezem :)

1. lépés: a tejet langyosra melegítettem, beleöntöttem a vizet (ez inkább meleg, mint langyos), belemorzsoltam az élesztőt. Beleteszek 1 kanál lisztet és a cukrot. Összekeverem és kicsit állni hagyom. Kb. 15 percig szoktam hagyni, hogy összehaverkodjanak. Télen ráteszem a radiátorra, letakarom egy konyharuhával az edényt, amiben van az élesztős cucc, hogy mégszorosabb legyen a barátságuk.

2. lépés: amíg az élesztő barátkozik a tejes-vizes-cukros-lisztes kombinációval, addig összekeverem a kétféle lisztet egy tálban, beleteszem a sót és újra megkeverem. 

3. lépés: beleöntöm a lisztes keverékbe az élesztős keveréket és kézi habverővel összekeverem. Nem a habverős részével :) Nekem van hozzá dagasztóskar (azt írják, hogy így hívják a nem habverős cserélhetős részét :) )

4. lépés: olyan masszát kell kapnod, ami inkább a híghoz közelít, de még nem híg. Ugye most sokat segítettem :) Ez a liszt teljesen másképp viselkedik, mint a fehérliszt, így ne várd, hogy ugyanolyan állagú legyen. Nem fogod tudni gyúrni. Olyan állagú legyen, hogy tudj belőle gombócokat formázni. 

5. lépés: a sütőt melegítsd elő 50 fokra (alul-felül sütés)

6. lépés: olajozd be a kezedet és gyúrj gombócókat, tedd bele a tepsibe. A gyúrj biztos viccesen hangzik és nevetni fogsz miközben gombócokat "gyúrsz". 

7. lépés: ha megvannak a gyönyörű gombócaid (hidd el, nem a külső számít most sem ;) ), akkor tedd be az előmelegített sütőbe. Ilyenkor szépen elkezdenek majd dagadni, szebb szóval: kelni. Én 30 percig kelesztettem őket.

8. lépés: kiveszem a sütőből a tepsit, feltekerem a sütőt 200 fokra. Amíg melegszik a sütő, addig felverem a tojást és bekenem vele a zsemléket. Utolsó lépésként jóóóól megszórom szezámmaggal őket. 

9. lépés: amikor felmelegedett a sütő, visszateszem a zsemléket és folyamatos kukkolással egybekötve 45 percig sütöm. 

10. lépés: csodáld meg a szép zsemléket, várd meg míg kicsit kihül, mert forrón nem lesz jó.

11. lépés: kóstold meg és döntsd el, hogy ízlik-e.

Mindenki más, így teljesen természetes, ha neked ez a recept nem jön be. Alakítsd át úgy, ahogy Neked jó. Kísérletezni olykor síráskerülgetős, máskor meg nevetésbe torkollós. De, hidd el, hogy senki sem úgy született, hogy csettintésre tud bármit sütni. 

Egészségedre! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hercegnovagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr5916561956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása